ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Επιστροφή στη θεωρία...

ΕΞΙΣΩΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ

Αν υψώσουμε στο τετράγωνο τις σχέσεις:

x = R cos(ωt + φ)
y = R  sin(ωt + φ)

και προσθέσουμε κατά μέλη, θα έχουμε:

e3iswsn_kivnsns_ap.gif (1390 bytes)

Δηλαδή η εξίσωση κίνησης θα είναι:

e3iswsn_kivnsns.gif (410 bytes)

Η τελευταία μορφή της εξίσωσης κίνησης είναι αυτή που φαίνεται πάνω αριστερά στο παράθυρο του πειράματος.

Εάν, τώρα, δεν είχαμε κυκλική κίνηση αλλά ελλειπτική, δηλαδή αντί για ακτίνα R είχαμε άξονες α και β, θα είχαμε εξίσωση της μορφής:

elleiyn.gif (244 bytes)

Εξετάστε και αυτή την περίπτωση όταν θα κάνετε το πείραμα!

Επιστροφή στη θεωρία...

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

sxnma2.gif (4226 bytes) Η γραμμική ταχύτητα ενός σώματος που εκτελεί κυκλική κίνηση δίνεται από τη σχέση:
υ = ω R

Από τη γεωμετρία του σχήματος προκύπτει ότι:

υx = - ωR sin(ωt + φ) και υy = - ωR sin(ωt + θ).

 

Οι ταχύτητες των σημείων Q και S βρίσκονται με παραγώγιση της θέσης ως προς το χρόνο. Εφόσον

x = R cos(ωt + φ)
y = R cos(ωt + θ)

εύκολα προκύπτει ότι:

υx = - ωR sin(ωt + φ)
υy = - ωR sin(ωt + θ)

Επιστροφή στη θεωρία...

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

sxnma3.gif (4212 bytes) Η επιτάχυνση του σημείου P δίνεται από τη σχέση:
α = ω2R

και κατευθύνεται ακτινικά προς το σημείο Ο.

Από τη γεωμετρία του σχήματος προκύπτει ότι:

αx = - ω2R cos(ωt + φ) και αy = - ω2R cos(ωt + θ).

 

Οι ταχύτητες των σημείων Q και S βρίσκονται με παραγώγιση της ταχύτητας ως προς το χρόνο (ή με δεύτερη παραγώγιση της θέσης ως προς το χρόνο). Εφόσον

υx = - ωR sin(ωt + φ)
υy = - ωR sin(ωt + θ)

εύκολα προκύπτει ότι:

αx = - ω2R cos(ωt + φ)
αy = - ω2R cos(ωt + θ)

Επιστροφή στη θεωρία...