Σχέδιο Τέταρτης  Ομαδικής Συμβουλευτικής Συνάντησης (ΟΣΣ)

Στόχοι - Αντικείμενα

Α. Διαδικαστικά Θέματα - Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης

Β. Τρίτη Γραπτή Εργασία

Γ. Τέταρτη Γραπτή Εργασία

Δ. Τελικές Εξετάσεις

Χρονοδιάγραμμα 4ης ΟΣΣ

Α. Διαδικαστικά Θέματα (συνολικός χρόνος περίπου 1 ώρα).

Χρονική Διάρκεια (προσεγγ.) Θέμα
10' Επιστροφή όσων εργασιών έχουν βαθμολογηθεί.
10' Συζήτηση πορείας και χρονοδιαγράμματος (εντοπισμός προβλημάτων). Προτάσεις βελτιώσεων.
20' Συμπλήρωση Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης.
20' Συνέχιση Σπουδών στο ΕΑΠ
10' Επαγγελματικές Προοπτικές στο ΕΑΠ

Β. Τρίτη   Γραπτή Εργασία (συνολικός χρόνος περίπου 40').

Χρονική Διάρκεια (προσεγγ.) Θέμα
5' Γενική εικόνα γραπτών.
5' Κριτήρια Βαθμολόγησης 3ης γραπτης εργασίας - Αναμενόμενα περιεχόμενα - δομή εργασίας.
5'' Συζήτηση - Σχόλια επί των περιεχομένων της 3ης εργασίας
35' Σύνοψη κυριοτέρων προτάσεων για βελτίωση ΟΣΣ.

Γενική εικόνα γραπτών:

Βελτίωση σε σχέση με προηγούμενη εργασία (καλή δομή, τεκμηρίωση προσωπικής άποψης, πολλες καλές ιδέες)

Συνήθεις ελλείψεις:

Δεν καθορίζονται οι επαγγελματικές προσδοκιες και εκπαιδευτικες αναγκες των φοιτητων.

Δεν γινενται λεπτομερης συνδεσης σκοπου και στοχων ΟΣΣ με τις αναγκες των φοιτητών.

Λείπει αιτιολόγηση αιτιολόγηση χρήσης εκπαιδευτικών τεχνικών και εποπτικών μέσων (δηλ. γιατί πλεονεκτούν οι συγκεκριμενες επιλογες εναντι αλλων για την επιτευξη των συγκεκριμενων στόχων?).

Βιβλιογραφικές αναφορές εντός κειμένου.

Περίληψη: Σύνοψη όλου του περιεχομένου. Πρέπει να περιέχει και τα συμπεράσματα.

Συμπεράσματα: Βασικές απορίες επιχειρημάτων όλης της εργασίας.

Ανάλυση κριτηρίων βαθμολόγησης 3ης γραπτης εργασίας - Αναμενόμενα περιεχόμενα - δομή εργασίας.

Δομή (περίληψη, εισαγωγή, ενότητες, συμπεράσματα, βιβλιογραφικές αναφορές, χρήση διαγραμμάτων, πλαισίων, εντοπισμός βασικών σημείων με έντονους χαρακτήρες κλπ)

Ποικιλία ιδεών - κάλυψη θέματος (προφίλ-ανάγκες φοιτητών, σκοπός ΟΣΣ, αιτιολόγηση επιλογών, λεπτομέρεια παραδείγματος).

Ορθότητα ιδεών - Επιχειρημάτων

Τεκμηρίωση απόψεων - Προσωπικό στυλ.

Σωστό μέγεθος εργασίας (2.500 - 3.000 λέξεις)

Ορθότητα έκφρασης

Εμφάνιση εργασίας.

 

Γ. Συνεργασία σε Ομάδες για μελέτη περίπτωσης συναφούς με το θέμα της τρίτης γραπτής εργασίας. (συνολικός χρόνος περίπου 90'). Τα παρακάτω σχόλια είναι καθαρά ενδεικτικά και συνιστώ να επεκταθείτε σε διαφορετικές και περισσότερες ιδέες.

Χρονική Διάρκεια (προσεγγ.) Θέμα
10' Καθορισμός περίπτωσης

(Μετατροπή συμβατικού κειμένου σε διδακτικό υλικό για Εκπαίδευση απο Απόσταση. Θέμα κειμένου: Η Εξέλιξη της Ζωής στη Γή.)

10' Καθορισμός προφίλ μαθητών (μαθητές Λυκείου σε απομακρυσμένα σχολεία που διδάσκονται βιολογία απο απόσταση), σκοπού διδακτικου υλικού (κατανόηση εξέλιξης οργανισμών απο το απλό στο πολύπλοκο), στόχων διδακτικου υλικου (Γνώσεις: Στάδια Εξέλιξης, Δεξιότητες: Ικανότητα κατασκευής διαγραμμάτων εξέλιξης, Στάσεις: Αναγνώριση ένταξης ανθρώπου στα πλαίσια ευρύτερης εξελικτικής πορείας ζωής)
10' Χωρισμός σε τρεις ομάδες εργασίας κατανομή στο χώρο.
5' Καθορισμός Στόχου: Καθορισμός Περιεχομένου διδακτικου υλικού  (περιγραφή δομής περιεχομένου)
5' Γενικές συστάσεις προς ομάδες: χρονικό όριο, ορισμός αντιπροσώπων, γραπτές αναφορές ομάδων.
20' Εργασία ομάδων.
20' Παρουσίαση απο τις ομάδες (σύνθεση).
10' Συνολικά συμπεράσματα.

Δ. Τελικές Εξετάσεις (συζήτηση θεμάτων). (συνολικός χρόνος περίπου 20')

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Θ.Ε.: ‘Α.εξΑ.Ε.’

Εξετάσεις περιόδου 1998/99

3 Απριλίου 1999

ΘΕΜΑ 1

Μελετήστε προσεκτικά το θέμα της πρώτης γραπτής εργασίας που εκπονήσατε στα πλαίσια των σπουδών σας στο πρόγραμμα ‘Α.εξΑ.Ε.’ (σελ. 243, τόμος Α’). Να συνθέσετε λεπτομερή κριτήρια βαθμολόγησης για την πρώτη αυτή γραπτή εργασία και να τα αιτιολογήσετε.

ΘΕΜΑ 2

Περιγράψτε συνοπτικά τους κυριότερους παράγοντες που ανάγονται στην ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας και συντελούν στην ανάπτυξη της Α.εξΑ.Ε. . Πως θα μπορούσε η ‘Α.εξΑ.Ε.’ να αξιοποιήσει τους Η/Υ και γενικότερα τις νέες τεχνολογίες; Ποια είναι τα αναμενόμενα πλεονεκτήματα και ποιος ο αντίλογος;

ΘΕΜΑ 3

Έχετε το κείμενο ‘Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της εκπαίδευσης σε ομάδες’. Το κείμενο αυτό αποτελεί ένα κεφάλαιο του διδακτικού υλικού για τη Θ.Ε. ‘Εκπαίδευση Ενηλίκων’, που απευθύνεται σε μεταπτυχιακούς φοιτητές. Να εκτιμήσετε κατά πόσο ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του έντυπου υλικού για εκπαίδευση από απόσταση και να αιτιολογήσετε τις εκτιμήσεις σας.

(Δίνεται κείμενο 15 σελίδων)        Σημειώσεις:

Α. Στόχος του πρώτου θέματος είναι να εφαρμόσετε όσα έχετε μελετήσει σχετικά με τα κριτήρια βαθμολόγηγης, ώστε να εξασφαλίζεται η όσο το δυνατόν πιο αντικειμενική και με όμοιο τρόπο βαθμολόγηση της γραπτής εργασίας αξιολόγησης των φοιτητών.

Β. Το δεύτερο θέμα αποτελεί σύνθεση δραστηριοτήτων του α΄τόμου και του γ’τόμου.

Γ. Στόχος του τρίτου θέματος είναι να αξιολογήσετε την επιτυχημένη ή όχι εφαρμογή των προδιαγραφών εκπόνησης έντυπου υλικού για εκπαίδευση από απόσταση.